Društvene mreže predstavljaju internetsku uslugu društvenog povezivanja, kroz Internetsku stranicu ili aplikacija na kompjuterima i/ili na mobitelima, koja služi za međusobno povezivanje korisnika. Najveće društvene mreže imaju više od milijardu korisnika. Velik broj društvenih mreža omogućava Vam da pronađete onu ili one koje Vam najviše odgovaraju.
Danas postoje stotine ovakvih društvenih mreža, a među najpoznatijima su: Facebook, Twitter, Instagram i Linkedin, Myspace, YouTube.
Privatnim korisnicima društvene mreže pružaju mogućnost zabave i jednostavan pristup mnogobrojnim informacijama. Društvene mreže omogućavaju lako pronalaženje zanimljivih tema, a u većini slučajeva i drugih korisnika.
Zbog velikog broja korisnika društvenih mreža, mislim da nema potrebe trošiti vrijeme na dokazivanje važnosti društvenih mreža u poslovanju i prezentaciji poslovanja. Pravi odabir društvene mreže važan je za vašu tvrtku, jer može višestruko povećati vašu digitalnu vidljivost, naročito u ciljanim skupinama korisnika. Predlažemo Vam da odaberete istražite neke od njih i pronađete onu ili one koje ćete iskoristiti u poslovanju.
Nažalost velik broj tvrtki u Hrvatskoj ne koristi uopće ili ne koristi više različitih društvenih mreža. Društvene mreže su važne za vašu tvrtku, jer mogu višestruko povećati vašu digitalnu vidljivost. Ako niste dosad, društvene mreže pružaju Vam priliku da se povežete i komunicirate s drugima. Predlažemo Vam da odaberete neke od njih, istražite svjetove koje ste dosad malo ili nikako koristili.
Jedna od najpopularnijih društvenih mreža na cijelom svijetu sa više od 2.5 milijarde korisnika. Facebook je odličan odabir za privatne i poslovne korisnike zbog svojih mnogih pogodnosti, npr. osnivanje grupa, trgovine za prodaju, otvaranje stranice za promociju.
Objavljivanje postova je vrlo snažan način promoviranja sadržaja ili događanja.
Privatnim korisnicima lako je pronaći sadržaje koji ih zanimaju. Također je lako pronaći nove prijatelje koje zanimaju iste stvari kao i vas, kao i ljude s kojima ste izgubili kontakt.
Poslovnim korisnicima Facebook pruža mogućnost besplatnog promoviranja usluga, proizvoda, kompanija. Opcija plaćenog promoviranja može biti dobara investicija.
Jedna od popularnijih društvenih mreža zasnivana na ideji „mikro-blogganja“, odnosno dijeljenju svog stava ili mišljenja. Twitter je osmišljen na način da ljudi dijele svoja jednostavna mišljenja te radi na principu SMS-a s ograničenjem znakova do 280 po poruci.
Twitter sa vise od 300 milijuna aktivnih korisnika odlična je mreža za postavljanje pitanja ili razgovor o nekoj temi, tako da Twitter služi više kao forum. Twitter također nudi opciju učitavanja videa i slika, tako da razgovori ne moraju biti samo poruke.
U zadnjih nekoliko godina javne osobe popularnost Tvitera podiglo je korištenje Donalda Trumpa i Pape Franje. Twitter omogućuje brz i jednostavan način obraćanja javnosti. Ljudima se sviđa to što putem Twittera mogu bolje upoznati poznate osobe i vrlo izravno saznati njihova mišljenja.
primjer Twitter na stolnom kompjuteru
Instagram je besplatna, internetska aplikacija za dijeljenje fotografija i platforma društvenih mreža koju je Facebook kupio 2012. godine.
Instagram omogućuje korisnicima uređivanje i prijenos fotografija i kratkih videozapisa putem mobilne aplikacije . Korisnici mogu dodati naslov svakom svom postu i upotrijebiti kratke opise (hashtagove) i geografske oznake utemeljene na lokaciji da bi indeksirali te objave i omogućili pretraživanje u aplikaciji.
Svaki se korisnik pojavljuje na Instagram objavama, a sljedbenici i javnost ga mogu pregledavati kada ga se upotrebljavaju opisa ili geo oznake. Korisnici također imaju mogućnost privatnog profila tako da svoje postove pregledaju samo njihovi sljedbenici.
primjer Instagram Glazbene škole u Varaždinu
Microsoftova društvena mreža.
MYSPACE
Lorem Ipsum
YouTube je besplatna web stranica za dijeljenje videozapisa koja omogućava gledanje videozapisa na mreži. Možete kreirati i prenositi vlastite videozapise da biste ih dijelili s drugima. Izvorno osnovan 2005. godine, YouTube je sada jedno od najpopularnijih web mjesta na webu, a posjetitelji mjesečno pregledavaju oko 6 milijardi sati videozapisa.
YouTube ima Svjetsku dominaciju u području dijeljenja video sadržaja, s gotovo 2 milijarde prijavljenih u korisnika.
Pomoću Partnerskog programa YouTube možete zaraditi na svom video sadržaj na YouTubeu. Novac mpožet zaraditi od reklama na svojim videozapisima i kada pretplatnici YouTube Premium gledaju vaše videozapise. Ispunjavate uvjete za program nakon što vaš kanal dosegne 4.000 sati gledanja u prethodnih 12 mjeseci i 1.000 pretplatnika.
Youtube tvrtkama nudi mogućnost da otvaranja kanala, koje
Kao druga najveća internetska tražilica YouTube može značajno poboljšati vaš SEO i opću prisutnost branda. YouTube omogućava trgovcima da predstave jedinstveni sadržaj koji gledatelji mogu jednostavno konzumirati i dijeliti.
primjer Yotube kanal Glazbene škole u Varaždinu